fa

بدون شک اما به آرامی ربات ها تاثیر بسیار زیادی در زندگی انسان ها خواهند گذاشت.آیا فکر می کنید شغل شما امنیت بالایی دارد؟متخصصان پیش بینی کرده اند که تا 30 سال آینده بسیاری از نقش های موجود اتومات خواهند شد و نیروی انسانی جای خود را به ربات ها خواهد داد.دقت داشته باشید ربات ها حتی می توانند نرم افزار نیز باشند.

امسال Foxconn شرکت عرضه کننده محصولات سامسونگ و اپل در چین ،شصت هزار نفر از کارمندانش را با ربات جایگزین کرد.همچنین شرکت Everwin Precision Technology در حال جایگزینی نود درصدی نیروی کار خود با ربات ها است.

نیروهای امنیتی رباتیک در حال برکنار کردن عوامل انسانی برای حفاظت از محیط های بیرونی می باشند.بطور مثال ربات KS(Knight Scope) بطور مداوم بر محیط اطراف خود نظارت دارد و رفتارهای مشکوک و جنایی ،همچنین وقایع صوتی مانند شکست شیشه یا فریاد انسان را تشخیص میدهد.24 عدد از این ربات ها در مراکز خرید و دفاتر کالیفرنیا در حال گشت امنیتی می باشند.

در مرکز استرالیا ربات چوپان میتواند گله گاو ،گوسفند و بطور کلی یک مزرعه را اداره کند.این ربات که دارای حسگر های هوشمند است، قادر به احاطه و مراقبت از حیوانات و تجزیه و تحلیل کیفیت مرتع می باشد.

در شهر لندن تحویل خدمات توسط ربات ها راه اندازی شده است که آنها توانایی رانندگی را دارند.یک GPS و دوربین برای تشخیص حرکت معابر روی آن نصب شده است.این رباط امنیت زیاد خود را به رخ می کشد چرا که اگر کسی تلاش به سرقت کند علاوه بر هشداری که به مرکز کنترل می فرستد،یک عکس از سارق نیز گرفته تا قابل ردیابی وشناسایی باشد.

ربات ها در زندگی نظامی هم وارد شده اند.هواپیمای بدون سرنشین مسلح ،جایگاه صدها سرباز را در موقعیت مبارزه گرفته است.بطور مثال ایالت متحده از این تکنولوژی برای جنگ علیه تروریسم استفاده می کند و یک چهارم از سربازان آنها تا سال 2030 با این رباتها جایگزین خواهند شد و می توانند زندگی سربازان خود را به خطر نیندازند.

جدیداً دیده شده ربات ها برای استقبال از مشتریان در نقش منشی قرار گرفته اند.ممکن است این ربات ها استقبال گرمی به عنوان منشی نداشته باشند.اما در ناکازاکی در هتل Henn-na  می توانند به چند زبان به شما خوش آمد بگویند.

Papper   به عنوان معلم می تواند به دانش آموزان درس داده و احساسات آنها را تشخیص دهد ،همچنین شرکت Nestle  از آن در نمایشگاه برای معرفی قهوه خود استفاده کرد.Papper  عزیز در حال حاضر فرصت های شغلی را از بسیاری ربوده است.

اما اکنون با رشد این تکنولوژی آیا ما باید نگران امنیت و آینده شغلی خود باشیم؟

 

گردآوری شده توسط واحد IT  شرکت بتا صنعت ایلیا