fa

رله های سیم کارتی کنترل از راه دور

امروزه همه ما دنبال روش های راحت تر و سریع تری برای انجام کارهای روز مره زندگی خود هستیم و در صورت بهره گیری از تکنولوژی های جدید می توانیم با مدیریت زمان بندی فعالیت هایمان به همه کارها رسیدگی کنیم. موبایل و اپلیکیشن ها نیز به صورت فراگیری جایگزین بسیار مناسبی برای انجام بسیاری از کارهایی شده است که ما قبلا با صرف زمان و انرژی بیشتری آن ها را انجام می دادیم. در حوزه الکترونیک و سیستم های اتوماسیون نیز می توانیم با استفاده از اپلیکیشن های موبایل دستگاه مورد نظرمان را از راه دور و فقط با ارسال یک پیامک یا تماس تلفنی بدون هیچ هزینه اضافه ای کنترل کنیم. در زمینه سیستم های درب اتوماتیک و کرکره برقی که چندین سال است تمامی ساختمان ها و مغازه ها با استفاده از درب های برقی و ریموت کنترل باز و بسته می شوند می توان با اضافه کردن یک ماژول درب باز کن سیم کارتی به مرکز کنترل درب بازکن جک یا کرکره برقی از طریق پیامک یا تماس تلفنی فرمان داد و درب یا کرکره را باز کرد و محدودیت برد ریموت کنترل را در ساختمان های بلند و چند طبقه را حذف کرد.

رله های سیم کارتی کنترل از راه دور

همچنین در بسیاری از مناطق که نیاز به حضور همیشگی کاربر جهت راه اندازی یک دستگاه برقی است مانند پمپ های آبی که معمولا توسط شخص و به صورت دستی روشن می شوند یا شیربرقی هایی که جهت آبیاری زمین های زارعی استفاده می شوند می توان با استفاده از ماژول کنترل از راه دور نیاز به حضور کاربر را حذف کرد و با ارسال یک SMS از هر جای دنیا پمپ آب را روشن کرد تا آبیاری به صورت اتوماتیک انجام شود و پس از گذشت زمان مد نظرمان با ارسال یک SMS پمپ را خاموش کرد. هم چنین می توان با برنامه ریزی دستگاه و تنظیم زمان عملکرد رله، خاموش کردن پمپ را به ماژول کنترل از راه دور واگذار کرد و پس از گذشت زمان تنظیم شده ماژول پمپ را خاموش خواهد کرد.

کنترل آبیاری باغ از راه دور

سیستم های کنترل از راه دور سیم کارتی دستگاه هایی هستند که مجهز به ماژول مخابراتی GSM شده اند و برروی آن ها تعدادی رله جهت قطع و وصل کردن ولتاژ یا فرمان وجود دارد که با دریافت پیامک از سوی کاربران تعریف شده در حافظه دستگاه و یا برقراری تماس تلفنی از سوی همان کاربران، رله عملیات سوئیچ کردن را انجام می دهد و جهت هوشمند سازی کنترل از راه دور یک پیامک به عنوان گزارش عملکرد به کاربر و مدیر دستگاه ارسال می کند تا آن ها را از آخرین وضعیت دستگاه مطلع سازد. رله های سیم کارتی همانند رله های دیگر با برقراری جریان برق در بوبین آن ها فعال می شوند و تبدیل به پرکاربردترین کلیدهای الکترونیکی در صنعت برق شده اند.

 رسیورهای موبایلی بتا در انواع مختلفی طراحی شده اند تا کاربران با توجه به تعداد رله و کاربرد مد نظرشان انتخاب مناسب و بهتری داشته باشند. رسیورهای کنترل از راه دور بتا در سه مدل دو رله سیم کارتی یا همان اسمارت سیموت، چهار رله سیم کارتی و هشت رله سیم کارتی طراحی و روانه بازار شده اند و تاکنون مورد استقبال طیف بسیار وسیعی از همکاران قرار گرفته اند و در بسیاری از پروژه های داخل و خارج از کشور استفاده شده اند. همچنین به دلیل دارا بودن ظرفیت حافظه بالای رسیورهای کنترل از راه دور بتا که تعداد 500 عدد ریموت (به جز هشت رله سیم کارتی) و 250 عدد شماره تلفن در مقایسه با رسیورهای معمولی که فقط با ریموت کار می کنند و ظرفیت حافظه ریموت آن ها یک ششم رسیورهای کنترل از راه دور موبایلی است قیمت رسیور سیم کارتی کنترل از راه دور بسیار مقرون به صرفه تر و کارآمدتر است.